29. září 2016

Pátá cesta k pádu







Autor: K.A. TUCKER

Originální název: Five Ways to Fall

Série: Ten tiny breaths – 4. díl

Nakladatelství: Baronet

Vydání v ČR: 2015

Počet stran: 422







Oficiální anotace:
Hubatá Reese MacKayová, holka s fialovými vlasy, je mistr světa ve špatném rozhodování. Když ztroskotá její krátké, nevydařené manželství, rozhodne se všechno změnit. Přestěhuje se do Miami – a docela se jí daří, dokud se nedopustí příšerného úletu se sexy blond vyhazovačem jménem Ben. Naštěstí to vypadá, že s návratem do Miami bude moci na ten průšvih zapomenout… jenže naděje umírá ve chvíli, kdy Ben, teď už dostudovaný právník, nastoupí do nové práce a hned první den se ocitne tváří v tvář kolegyni Reese, nevlastní dceři svého šéfa. Kdyby měl Ben trochu rozumu, vyhnul by se jí obloukem – jenže Ben se problémům nevyhýbá, zvlášť když jsou tak sexy…


Recenze:
Tady platí: nedej na první dojem. Když jsem totiž četla Pátou cestu k pádu poprvé, měla jsem z ní rozporuplné pocity. Po nějakém čase jsem jí proto dala druhou šanci a, světe div se, podruhé mě dokázala příjemně překvapit. Nedávno jsem znovu četla celou sérii Ten Tiny Breaths a došlo mi, že na tenhle díl ještě nemám hotovou recenzi. Byla by škoda na ní zapomenout.

"A zajímavý bonus? Celou noc mě rozesmával. Dejme tomu, že jsem se spíš smála jemu, ale i tak." - Reese

Příběh je vcelku jednoduchý a dá se říct, že i snadno předvídatelný. Reese je potížistka, přesně jak se píše v anotaci – mistr světa ve špatném rozhodování. Vdát se po ani ne půlroční známosti? Odškrtnuto. Vypít na mexické pláži spoustu margarit a jít s cizincem na pokoj? Odškrtnuto. Pomstít se svému ex a jeho nové ženě? Odškrtnuto na druhou. Ben si s Reese v ničem nezavdá. Je to prostě pometlo, co se do všeho vrhá po hlavě a když něco chce, tak si za tím jde.  Taky je to trochu maminčin mazánek, ale v tom dobrém slova smyslu.

"Má mamka mi vždycky říká, že pokud jde o ženy, nedokážu se řídit zdravým rozumem." - Ben

Tihle dva se většinu času pošťuchují a na tom vlastně stojí celý děj. Jejich love story příjemně plyne a má šmrnc, který se jen tak nevidí. Žádné přehnané drama, žádná emocionální smršť, jen úplně normální příběh o dvou obyčejných lidech. A přesto vás neobyčejně zaujme, především díky tomu, že se autorka dokázala bravurně vyhnout otřepaným klišé. Ději nechybí vtip a notná dávka toho správného jiskření. Kapitoly nejsou přehnaně dlouhé a některé čtenáře určitě potěší i fakt, že se Reese a Ben ve vyprávění střídají.

"Protože už to není v módě. Navíc, černý srdce už mám. Černý plíce už by byly moc" - Reese


Pátá cesta k pádu je jedna z nejlepších knih v žánru new adult jaké jsem kdy četla. V záplavě podobných příběhů se rozhodně jen tak neztratí. Je chytrá, vtipná, originální a hlavní postavy působí sympaticky. Co víc si přát?



Hodnocení:




Mohlo by vás zajímat:

                              
     Uvnitř mé hlavy                         Deset malých nadechnutí                              Losing it
   


Žádné komentáře:

Okomentovat