30. března 2017

Dobrý v posteli





Autor: Jennifer WEINER

Originální název: Good in bed

Série: Cannie Shapiro – 1. díl

Nakladatelství: Domino

Vydání v ČR: 2015

Počet stran: 496

Žánr: Inteligentní romány pro inteligentní ženy (přímo ze stránek nakladatelství)





Oficiální anotace:
Naši osobnost a osud neutvářejí ostatní. Utváříme je sami.
Osmadvacet let ubíhal život Cannie Shapirové bez větších zádrhelů, tedy když pomineme fakt, že její otec dávno škrtl dceru ze svého života, což matka vyřešila navázáním ne úplně konvenčního vztahu. Cannie je odhodlána nenechat se tím převálcovat: má přece vcelku hezký život, přátele, psa a zajímavou práci. Dokázala se dokonce smířit i se svými křivkami, které by někteří mohli považovat za přebujelé.
Usilovně udržovaná duševní rovnováha se zbortí ve chvíli, kdy si Cannie ve společenském časopise přečte lehce urážlivý článek svého bývalého přítele nazvaný Milovat korpulentní ženu. Všechny obranné mechanismy i podpůrné berličky přestanou najednou fungovat. Cannie se ocitá na šikmé ploše, na jejímž konci je už jen zoufalství a deprese.
I z takových neutěšených míst se ale člověk může dostat, pokud o to opravdu stojí. Cannie prožije zlomový rok, v němž se vypořádá se všemi svými ztrátami i prohrami a pokusí se zjistit, kým vlastně je. Protože jedině tak bude moci přijít na to, kým vlastně chce v budoucnu být.


Recenze:
Upřímně, vůbec nevím, jak jsem se k Dobrému v posteli dostala. Jednou ráno jsem se vzbudila a čekal na mě mail z městské knihovny s informací o tom, že “rezervace byla splněna”.  To jsou ty mé noční eskapády. Možná je tohle jeden z těch případů, kdy člověka jednoduše upoutá samotná knižní obálka. Pak stačí alespoň trochu zajímavá anotace a už si knížku nesete domů.

"Tak tady to máme. Je mi osmadvacet, hned za rohem číhá třicítka. Jsem opilá. Tlustá. Nikdo mě nemá rád. A nejhorší na tom je, že jsem chodící klišé, kombinace Ally McBealové a Bridget Jonesové, které obě dohromady váží asi stejně jako já, a ještě ke všemu mi buší na dveře dvě rázné lesby." - Cannie

Anotace neslibuje nic nového - roční náhled do života jedné lehce oplácané osmdvacítky. Cannie bydlí ve Filadelfii, živí se jako redaktorka místního časopisu Philadelphia Examiner a nedávno si dala pauzu s přítelem. Tedy to si alespoň myslela. Podle Bruce šlo o jasný rozchod. A jelikož sám taky píše do novin, nic mu nebránilo v tom, rozpitvat jejich vztah ve sloupku s názvem Dobrý v posteli a podtitulem Milovat korpulentní ženu. Tohle se jen tak přejít nedá, obzvlášť když Cannie zrovna neoplývá vysokým sebevědomím. Musí se tak vyrovnat nejen se stále narůstajícími pochybami o sobě samé, ale také s všetečným okolím. Se zákeřnou kolegyní Gaby, matkou lesbičkou, starostlivým doktorem K. a mnoha dalšími.

"Ty pitomče, nadávala jsem si. Ty idiote. To jsi vážně tak blbá, žes věřila, že by někdo s jeho zevnějškem mohl mít zájem o ženskou jako ty?" - Cannie 

Když jsem viděla, jak je knížka tlustá a prvně mě napadlo podívat se, kolik má stran, nestačila jsem žasnout. Jak se dá tak prosté téma natáhnout na téměř 500 stránek? Dá. A vcelku obstojně. Přiznám se, že jsem čekala nudu. Možná proto mě Dobrý v posteli příjemně překvapil. S Cannie se dokáže ztotožnit spousta žen. Nejen díky starostem s váhou, ale i vzhledem k jejímu přístupu k životu. Spoustu věcí bere s nadsázkou a umí se zasmát i sama sobě. Bohužel, v některých věcech se naopak dokáže až přehnaně pitvat. Například nekonvenční vztah její matky. Jasně, určitě jde o něco, co člověka zaskočí a potřebuje trochu času, aby to vstřebal. Ale rýpat se v tom i po několika letech? To mi přišlo maličko přitažené za vlasy. O moc lépe na tom nejsou vedlejší postavy. Klidně bych jim dala o trochu víc prostoru a neuškodilo by ani jejich lepší propracování.  Naopak musím pochválit plynulost příběhu. Přestože nedochází k větším zvratům, nudit se nebudete a čeká na vás dokonce pár překvapení. Jennifer Weiner se povedlo do děje šikovně zakomponovat i minulost hlavní hrdinky, která tvoří důležitou součást. Díky ní dokážete lépe pochopit, co se Cannie odehrává v hlavě.

"Křivici? Panebože, jen ať to není křivice. Nesnesla bych být tlustá a nádavkem křivonohá." - Cannie

Dobrý v posteli si vás nenápadně pomalu omotává kolem prstu. Zasekne dráp a jen tak nepustí. Zásluhu na tom má především autorčin humor, ať už se jedná o zábavné momenty nebo vtipné fráze. Neříkám, že je to vyloženě extra třída ve svém žánru, ze které si sednete na zadek. Rozhodně ale má něco do sebe. A vůbec nevadí, že knížka prvně vyšla před více jak patnácti lety. 


Hodnocení:





Mohlo by vás zajímat:

                          
       Čmeláci v srdci               Nejšťastnější dívka na světě                   Hrdina



Žádné komentáře:

Okomentovat