4. února 2016

India place

(bux.cz)






Autor: Samantha YOUNG

Originální název: Fall from India place

Série: Dublin street – 4. díl

Nakladatelství: Ikar

Vydání v ČR: 2015 

Počet stran: 312










Oficiální anotace:
Některé činy se neodpouštějí. Především v lásce ne...
Hannah viděla Marca naposledy před pěti roky. Byl jediný muž, kterého milovala, a jediný, s kterým strávila noc. Po té jediné vášnivé noci Marco beze slova zmizel a opustil Skotsko i ji. Hannah musela snášet následky jejich sblížení sama a není schopná navázat nový vztah.
Když náhoda svede Hannah s Marcem opět na společnou cestu, Marco ze všech sil bojuje o šanci na vysvětlení. Je odhodlaný udělat všechno pro to, aby svoji lásku opět získal. Pronásleduje tak Hannah na každém kroku a prosí o odpuštění.
Když se mu zdá, že společná budoucnost s Hannah je konečně na dosah ruky, nečekané odhalení vynese na světlo světa její bolest, kterou před ním starostlivě tajila. Trpké vzpomínky můžou dvojici rozdělit dřív, než vůbec využijí šanci na nový začátek. (bux.cz)



Recenze:
Původně jsem měla v plánu napsat recenzi na Dívku ve vlaku, ale osud tomu chtěl jinak a při větším menším úklidu jsem narazila na India place. Jak jste si asi všimli, jde až o čtvrtý díl v sérii Dublin street, takže jsem se rozmýšlela, zda je vhodné na něj psát recenzi hned nebo to vzít pěkně postupně od prvního dílu. A pak mi došlo, že jsem díly stejně nečetla postupně (a druhou knížku nemám přečtenou do teď), tak proč to lámat přes koleno. Vezmeme to tedy odzadu.

"Jestli chceš, abych ti pomohla zbavit se další mrtvoly, už jsem řekla, končím." - Hannah

Když se podíváme na postavy, je jich tu celkem dost. Objevují se tu totiž staří známý z předchozích dílů. Což vám vyhovuje, pokud jste sérii četli postupně, protože alespoň máte představu o tom, jak dále žijí vaši oblíbenci. V India place tvoří ústřední dvojici Hannah a Marco. Hannah je milá dvaadvaceti letá začínající učitelka. Je citlivá, ale také velmi uzavřená. Marco je sám o sobě dost složitá postava a netroufám si popsat ho jen pár slovy.

"Když jsem s tebou, mám pocit, že všechno bude v pořádku." - Marco

Na začátku Hannah zastihneme, když ve svém volném čase vyučuje negramotné. Líbí se mi, že ze začátku je to jen o Hannah, jak žije, co dělá a podobně. Je také zajímavé sledovat, kolik lidí se Hannah zeptá, jestli není lesba a to jen proto, že nerandí s každým, kdo se namane. (Tolik k dnešním stereotypům.:) ) S Marcem, přesněji řečeno s jeho minulým já, se setkáváme ve chvíli, kdy se Hannah probírá krabicemi ze svého starého pokoje, najde své deníky a z nich vypadne jejich společná fotka. V tu chvíli začne vzpomínat na to jak se poznali, skamarádili a proč se pět let neviděli. Prolínají se tu tedy části ze současnosti a ty minulé. Toho současného Marca poznáváme na svatbě Hanniny kolegyně z práce, kde se poprvé po letech setkají. A nejedná se o příjemné znovushledání. Mimo jiné také proto, že Marco se do Skotska vrátil před čtyřmi lety a neobtěžoval se ji kontaktovat. Hannah s ním nechce mít nic společného a on ji neustále nahání, aby jí vysvětlil, co se stalo. Zprvu o tom Hannah nechce ani slyšet, ale postupně se nechává přesvědčit. Upřímně, samotné vysvětlení od Marca mi přijde tak nějak nedostačující, čekala jsem za tím trošku víc. Ale budiž. Od té doby se z nich stanou opět přátelé (i když Marco by chtěl víc). Pak jsme tak trochu na houpačce, jednou ano, jednou ne. Nemůžeme se ovšem Hannah divit, po všem co zažila, že je ohledně Marca nejistá. Slova jsou jedna věc, ale činy druhá.

"Jednoho dne potkáš muže, který se k tobě bude hodit, a já holku, která není vyšinutá." - Cole

V celém příběhu se postupně objevují nová překvapivá zjištění, kolem kterých se následně děj točí. Proto je u India place složitější napsat smysluplnou recenzi, aniž bych vyzradila jednotlivé zápletky a důležité momenty. Můžu vám ovšem říct, že Marco i Hannah jako postavy působí reálně a u knížky se rozhodně nebudete nudit.



Hodnocení:


2 komentáře:

  1. Výborná recenze :)Knihu jsem nečetla, ale vypadá slibně :) Určitě se po ní podívám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, jsem ráda, že se ti líbí.:)

    OdpovědětVymazat